#Joomla en #hashtags

 

Zoals alle communities heeft #Joomla zijn eigen favoriete #hashtags die in het #twitterverse (dit “woord” bestaat echt!) gebruikt wordt. Er zijn vele die zijn even gebruikt worden maar daarna snel vergeten worden maar sommige blijven en stralen nu de cultuur van de community uit.

#joomla

Dit is natuurlijk de bekenste hashtag. Je kan deze natuurlijk in alle tweets over Joomla gebruiken.

#howtojoomla en #how2joomla

Oorspronkelijk gestart door @ostraining en later door @techjoomla per ongeluk opnieuw bedacht. Deze #hashtag is geïnspireerd door de Magento community die howtomage gebruikten. Deze #hashtag kan je gebruiken als je vragen over #Joomla hebt.

Joomla hardloopshirts

Onlangs was ik in de Joomla! shop aan het kijken naar het assortiment en het viel met op dat er geen hardloopshort aanwezig was. Dus ik zocht contact met Roland Dalmulder, die de performance run organiseert, en Mike Veeckmans, die in de Joomal! marketing groep zit. We hadden wat contact via twitter en daarna via mail tot op het punt dat Mike wat keuze in hardloophirtjes aanbood. Vanuit onze loopervaring hebben Roland en ik daar een shirtlist van gemaakt en zochten we contact met andere hardlopers in de Joomla! wereld. Tot nu toe hebben we nog geen reactie mogen ontvangen van een dame, wellicht dat die zich nog komt aanmelden.

Op dit moment zijn dit de keuzes, binnenkort komt er meer informatie. Als je vragen hebt kan je onder dit artikel een comment geven. Je kan me ook een tweet sturen (@hansarnhem) of een mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Nieuwe Joomla roadmap

Joomla heeft grootse plannen voor de toekomst van het CMS. Hieronder staan een aantal ideeën die voor de volgende releases op de planning staan.

Een lichte core en core ondersteunde extensies

De lichte core is gebaseerd op de terugkoppeling die op vragen ontvangen is. De volgende stap was het beoordelen hoe tot een lichte core gekomen kan worden en welke onderdelen noodzakelijk zijn in deze lichte core. Duidelijk is dat er verschillende gedachten zijn over hoe dat gerealiseerd kan worden, wat in de lichte core moet zitten en wat er uit verwijderd kan worden. Er is een lijst samengesteld van core componenten die in het CMS moeten blijven en een lijst van componenten die rechtmatig uit de core verwijderd kunnen worden en in de extensie categorie “core ondersteunde” geplaatst kunnen worden op JED.

Core ondersteunde extensies

  • Contact
  • Finder
  • Messages
  • Newsfeeds
  • Redirect
  • Search
  • Weblinks

Oproep voor UX Team vrijwilligers

In de afgelopen tien jaar is Joomla! op een natuurlijke wijze ontwikkeld tot een oplossing aan de hand van aanwijzingen van vele geweldige vrijwilligers. Terwijl dit tot nu toe goed heeft gewerkt moeten we, om relevant als CMS te blijven, beginnen met het verder dan deze vrijwilligers kijken. We moeten namelijk aan onze eindgebruikers beginnen te denken, wat ze nodig hebben, wat ze willen hebben en hoe zij het CMS gebruiken in hun dagelijkse werkzaamheden.

Om dit proces te starten gaan we het momenteel inactieve Joomla! UX Team opnieuw opstarten. Dit team hangt onder het Production Leadership Team en ons eerste project heeft grote invloed op hoe Joomla! 4 er uit ziet en functioneert vanuit een gebruikers gezichtspunt.

Om dit voor elkaar te kunnen krijgen hebben we vrijwilligers nodig! Vooral vrijwilligers die ervaring hebben in één van de volgende punten:

  • Enterprise UX (dit is het belangrijkste punt!)
  • User research & user testing
  • UX Strategy
  • UI Design
  • International accessibility standards


Als je ervaring hebt op één van deze punten, vul dan het formulier op de volgende link in: https://docs.google.com/forms/d/1UmVcxxPgdigW0Yj4yBIJTYE3f1nGj3MZvEvDqZZW6M0/viewform

Bron: hier het originele artikel van Crystal Harris.