Zoals alle communities heeft #Joomla zijn eigen favoriete #hashtags die in het #twitterverse (dit “woord” bestaat echt!) gebruikt wordt. Er zijn vele die zijn even gebruikt worden maar daarna snel vergeten worden maar sommige blijven en stralen nu de cultuur van de community uit.
#joomla
Dit is natuurlijk de bekenste hashtag. Je kan deze natuurlijk in alle tweets over Joomla gebruiken.
Community Magazine: A Decade of Joomla! http://t.co/TH0az7cukx #JCM #joomla
— Joomla! (@joomla) 5 september 2015
#howtojoomla en #how2joomla
Oorspronkelijk gestart door @ostraining en later door @techjoomla per ongeluk opnieuw bedacht. Deze #hashtag is geïnspireerd door de Magento community die howtomage gebruikten. Deze #hashtag kan je gebruiken als je vragen over #Joomla hebt.
#jpositiv en #jpositive
Heb je iets positiefs over #Joomla? Dan kan je deze #hashtag gebruiken. De bedoeling was om deze #hashtag zonder de “e” op het einde te gebruiken maar velen gebruiken deze ook de met “e” op het einde.
#jnegativ
Het is natuurlijk belangrijk om positief te blijven maar het is ook belangrijk om realistisch en pragmatisch te zijn. Op die manier is ook #jnegativ geboren, dus als je iets wil delen dat een beetje stinkt dan kan je deze hashtag gebruiken.
#joomler
Iemand die #Joomla gebruikt wordt ook wel een #joomler genoemd. Ook op volunteer.joomla.org worden de #Joomlagebruikers #joomlers genoemd!
If you are a #joomler please go and fill out details at http://t.co/SUkElAAtOY which can give all data about you and involvement #joomla
— Saurabh Shah (@saurabhshah) 18 juli 2015
#jselfie
Meestal worden er bij #Joomla bijeenkomsten ook selfies gemaakt, alleen heten ze nu natuurlijk #jselfie en je hoort er natuurlijk niet alleen zelf op te staan maar met mede- #joomlers en dit met de wereld te delen.
#joomlerspirit
Bedacht door Joomlashine om te vieren hoe #joomlers over de hele wereld enthoussiast over #joomla (en de community) zijn. In hun woorden: #JoomlerSpirit - the spirit of being "Together" and being "As a whole" has kept Joomlers as sturdy and resilient as ever”.
#joomla10
Om te vieren dat #joomla alweer 10 jaar oud is geworden in 2015 werd hiervoor de #hashtag #joomla10 veel gebruikt.
Joomla cake at JUG Amsterdam in Bussum! #joomla10 pic.twitter.com/Z5LIYmymS7
— Sander Potjer (@sanderpotjer) 31 augustus 2015
#JFeedback
Bedacht door Joe Campbell om op zijn manier de #joomla community te kunnen helpen. Hij begon deze #hashtag te gebruiken om feedback (suggesties/verbeteringen) te geven. Nu is #jfeedback een manier om altijd en overal iedereen te inspireren om #Joomla websites en ervaringen te verbeteren en ervaren! Ken je nog een #hashtag die vaak in combinatie met #Joomla gebruikt wordt? Geef dan #jfeedback hieronder bij de commentaarfunctie!
@heyjoecampbell I think you should do an article for the JCM about #JFeedback :)
— Jacques Rentzke (@JacquesRentzke) 23 september 2015
#jbeer
Tijdens #Joomla bijeenkomsten wordt soms ook genoten van een drankje. Zo wordt de #hashtag #jbeer gebruikt om te laten weten dat je aan het genieten bent van een biertje tijdens zo’n bijeenkomst. Misschien vergezeld met een #jselfie?
#jBBQ
Wat is een barbecue bij een #Joomla event zonder een #jBBQ (en misschien een #jbeer?)
#jfun
Wanneer je plezier hebt bij een #Joomla event kan je natuurlijk de #hashtag #jfun gebruiken in je tweets!
Greetings from India. Wish all the #joomla folks at #jab15 lots of #jpositive and #jfun !
— Techjoomla. (@techjoomla) 29 mei 2015
#jsuccess
Als er iets gelukt is waar je blij mee bent (bv. een website live brengen) kan je dit delen in een tweet met #jsuccess
- Gebaseerd op artikel van Techjoomla:
- https://techjoomla.com/blog/joomla/hasttags-in-joomla.html